با ميثم شکري ساز- کانال اينستاگرام ميثم شکري ساز
با ميثم شکري ساز- کانال اينستاگرام ميثم شکري ساز
کارآفرينان موفق داراي حس کنجکاوي هستند که به آنها امکان مي دهد فرصت هاي جديد را دنبال کنند. کارآفرينان از چيزهايي که از روي کنجکاوي مي دانند ناراضي هستند، هميشه سوالات سخت مي پرسند و هميشه به دنبال راه هاي جديد هستند.
کارآفرينان موفقي مانند دکتر ميثم شکري ساز، مديرعامل هلدينگ پارس پيندار نهاد، ويژگي هاي مشترکي دارند که در ادامه به آنها مي پردازيم.
ويژگي هاي کارآفرينان موفق
1. احساس کنجکاوي
عوامل متعددي براي راه اندازي يک کسب و کار موفق ضروري است و شايد مهمترين آنها داشتن يک کارآفرين موفق است که مسئوليت تبديل ايده ها به کسب و کار کاملا عملياتي را بر عهده دارد. اگرچه نمودار شخصي واحدي وجود ندارد که بتواند به طور کامل يک کارآفرين موفق را توصيف کند، اما کارآفرينان موفقي مانند دکتر ميثم شکري ساز، مديرعامل هلدينگ پارس پيندار نيهاد، ويژگي هاي مشترکي دارند که در ادامه به آنها مي پردازيم.
3. سازگاري
ماهيت کار هميشه در حال تغيير است. کارآفريني فرآيندي چرخشي است و در هر دوره چالش ها و فرصت هاي جديدي در مسير کارآفرين ايجاد مي شود. تقريبا غيرممکن است که خود را براي هر مشکلي آماده کنيم. کارآفرينان بايد شرايط را ارزيابي کنند و با شرايط وفق دهند به گونه اي که در صورت وقوع تغييرات غيرمنتظره، کسب و کارشان متوقف نشود، بلکه به سمت جلو حرکت کنند.
4. طراحي
براي اينکه يک کارآفرين موفق باشد، بايد تصميمات سخت بگيرد و در تصميم گيري هايش محکم باشد. قاطع بودن هميشه به اين معني نيست که براي همه چيز پاسخي داريد. اگر مي خواهيد يک کارآفرين موفق باشيد، بايد اعتماد به نفس لازم براي گرفتن تصميمات سخت را داشته باشيد و مطمئن باشيد که مي توانيد آنها را بگيريد.
آزمايش هاي ساخت يافته
کارآفرين بايد در مواجهه با هر فرصت جديد آزمايشاتي را انجام دهد تا مشخص کند آيا ارزش ادامه دادن را دارد يا خير. به عنوان مثال، اگر ايده اي براي محصول يا خدمات جديدي داريد که با يک سفارش مطابقت دارد، بايد مطمئن شويد که مشتريان مايل به پرداخت آن هستند.
5. يک تيم ايجاد کنيد
6. ريسک
کارآفريني اغلب به معناي ريسک کردن است. در حالي که بسياري از چيزها مي توانند مانع شروع يک تلاش پرخطر شوند، بسياري از چيزها مي توانند طبق برنامه پيش بروند. کليد کارآفرينان موفق، مديريت موثر رابطه ريسک-پاداش و قرار دادن شرکتهايشان در موقعيتي است که از جنبههاي مثبت استفاده کنند.
کارآفرينان موفق تا حدي از ريسک دوري مي کنند تا از تلاش هاي خود بهره ببرند. اما تحمل آنها در برابر خطر بستگي به تلاش آنها براي کاهش اين خطرات دارد.
7. مقابله با شکست
يک کارآفرين موفق علاوه بر مديريت ريسک و تصميم گيري آگاهانه، بايد بتواند شکست ها را نيز مديريت کند.
کارآفرين موفق از نقاط قوت و ضعف خود آگاه است و به جاي اينکه اجازه دهد ضعف هايش او را به عقب براند، تيم هايي براي تکميل توانايي هاي خود مي سازد. در بسياري از موارد، اين تيم هاي کارآفرين هستند که پروژه را موفق مي کنند، نه فقط کارآفرين. وقتي کسب و کاري را راه اندازي مي کنيد، بايد هم تيمي هايي پيدا کنيد که استعدادهايشان مکمل يکديگر باشند و يک هدف مشترک را با شما دنبال کنند.
https://www.instagram.com/dr_shekarisaz/
تخمين زده مي شود که حدود 75 درصد از مشاغل استارت آپي شکست مي خورند. دلايل اين شکست ها گسترده است، به عنوان مثال، ممکن است به دليل يک مدل کسب و کار معيوب، عدم تمرکز يا انگيزه باشد. در حالي که مي توان از بسياري از اين خطرات اجتناب کرد، برخي اجتناب ناپذير هستند. کارآفرينان موفق خود را براي شکست آماده مي کنند و با آن کنار مي آيند. آنها به جاي ترس از شکست، با در نظر گرفتن امکان موفقيت، خود را به جلو مي برند.